Antena 3 CNN Economic Companii Ernst&Young: Ce strategii aplică marile companii în perioada de criză

Ernst&Young: Ce strategii aplică marile companii în perioada de criză

Ernst&Young: Ce strategii aplică marile companii în perioada de criză
Sursa foto: Ernst&Young
20 Feb 2009   •   08:52

Aproape 350 de mari companii internaţionale şi-au modificat strategia pentru a se adapta mai bine actualelor condiţii economice. Potrivit unui comunicat de presă Ernst&Young, remis revistei Capital, acestea şi-au anunţat, deja, priorităţile pentru următoarele 12 luni.
Măsuri pentru reducerea costurilor interne:
-80% din respondenţi au întreprins o analiză privind eficientizarea costurilor
- Aproape două treimi au iniţiat un program de reducere a personalului
- mai mult de jumătate au raţionalizat cheltuielile cu tehnologia informaţiei
- companiile din Europa, faţă de cele din Statele Unite sunt mai deschise la a lua în calcul reducerea costurilor imobiliare şi cu tehnologia informaţiei, comparativ cu reducerea costurilor directe sau indirecte cu angajaţii.
Măsuri pentru obţinerea lichidităţilor:
- 40% din companiile globale şi 53% din cele europene au afirmat că se gândesc la vânzarea activităţilor care nu sunt de bază sau sunt neperformante
- folosirea într-o măsura mai mare de centre de servicii comune - Shared Service Centers - (27%)
- creşterea nivelului de externalizare (31%)
- realizarea unor alianţe strategice (30%)
- relocarea operaţiunilor în regiuni cu costuri mai reduse (31%).
Totodată, firmele spune că se aşteaptă la economii semnificative ce provin din următoarele domenii:
- lanţul de aprovizionare (58%)
- vânzări şi marketing (42%)
- operaţional (56%)
- IT (43%).
Foto: netfiles.uiuc.edu
Antena3.ro

×
Parteneri
Sondajul de ultim moment pentru Primăria Capitalei
x close